Pomimo kryzysu, Polacy nie rezygnują z dodatkowej opieki medycznej. Co więcej, zainteresowanie takimi rozwiązaniami wzrosło, zwłaszcza w początkowym okresie lockdownu. W tym czasie ludzie przykładali większą wagę do swojego stanu zdrowia. Trend ten obserwuje się zarówno w ubezpieczeniach indywidualnych, jak i grupowych. Podczas pandemii wzrosło również znaczenie polisy zdrowotnej i abonamentu medycznego jako benefitu pracowniczego.
Polska Izba Ubezpieczeń opracowała 14 rekomendacji, które ochronią klientów znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej w wyniku pandemii. Rekomendacje te pozwolą też kontynuować działalność przedsiębiorstwom dotkniętym skutkami COVID-19.
Z powodu pandemii pracodawcy zmieniają podejście do benefitów pozapłacowych i dodatków do pensji. Zauważalnie rośnie zainteresowanie grupowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi. Część przedsiębiorców kupując dodatkową ochronę lub rozszerzając dotychczasową, rekompensuje pracownikom inne ograniczenia.